Longfield boekje spelregels Darts

Longfield boekje spelregels Darts

Darten moeilijk? niet na het lezen van dit boekje!
Leeftijd: Vanaf 8 jaar
Levertijd: 2-3 werkdagen

In voorraad
€ 2,50

Longfield boekje spelregels Darts

Details

Spelregelboekje met de algemene regels en speluitleg over het darten uitgegeven door Longfield.

Dartspel varianten

X01
Deze spelvorm wordt het vaakst gespeeld. De X wordt ingevuld met een cijfer, bijvoorbeeld: 301, 501 of 701. De speler die als eerste het gekozen aantal punten weg heeft gespeeld wint het spel.

Sjanghai
In dit spel heb je 20 rondes. De bedoeling is dat je bij iedere beurt je eigen drie pijlen gooit in de het oplopende (meegaande) cijfer.
Bij de eerste beurt kun je alleen punten scoren als je de pijlen in de één gooit. Bij de tweede beurt krijg je alleen punten als je de pijlen in de twee gooit. Dit gaat door tot het vakje 20.
Tijdens de beurten tellen doubles 2x en triples 3x. Wie de meeste punten scoort wint het spel.

Tac-Tics
Met dit spel dien je de nummers 10 tot 20 en de Bull drie keer te raken. De volgorde is geheel vrij, als je elk nummer maar 3x raakt.
Met dit spel heeft de triple de waarde drie en de double de waarde twee. Gooi je een triple 14, dan ben je direct klaar met dit cijfer. Wie het eerst alle cijfers drie keer heeft gegooid wint het spel.

 

501
Dit is het bekendste en meest gespeelde dartsspel. Alle spelers of teams beginnen met 501 punten. Dan mag elke speler, zoals altijd per beurt 3 pijlen gooien. Je telt de gegooide punten per beurt bij elkaar op en deze trek je vervolgens af van het totaal nog te gooien aantal punten. De speler of het team die het eerst precies op 0 staat heeft gewonnen. Als je meer gooit dan wat er nog over is telt de beurt in zijn geheel niet mee. De laatste pijl moet belanden in een dubbel, bij sommige varianten moet je ook met een dubbel beginnen. In plaats van 501 punten wordt ook wel eens gestart met 301, 701, 901 of 1001 punten.

4 op een rij
4 op een rij een een goed spel om op de dubbels te oefenen. Het kan gespeeld worden met 2 spelers of teams. Je tekent een tabel van 5 bij 5. In het middelste hokje zet je de bullseye en in de 4 hoeken de single bull. De rest vul je met de getallen 1 t/m 20, deze staan voor de dubbels. Elke speler gooit telkens 3 darts per beurt. De dubbels die je raakt mag je aanstrepen in de tabel met een X (speler 1) of een O (speler 2). De speler die het eerst 4 op een rij heeft, heeft gewonnen.

Around the clock
Bij dit dartspel is het de bedoeling alle nummers van 1 t/m 20 afsluitend met de single bull op volgorde 1 maal te gooien. Iedereen begint bij 1 en is zolang aan de beurt totdat hij of zij mist, dan gaat de beurt naar de volgende speler. Degene die het eerst de single bull gooit heeft gewonnen.

 

Zwart-wit
Zwart-wit kun je toepassen op bijvoorbeeld met 501, dubbel uit. Elke speler kiest (of tost) een kleur (zwart of wit) voordat men het spel begint. Het verschil men een normaal 501 spel is dat men niet alle scores mag aftellen. Men mag alleen die scores aftellen van pijlen die in de eigen kleur (zwartte of witte vakjes op het dartbord) belanden. De pijlen welke in de kleur van de tegenstander belanden moeten bij de score opgeteld worden.

 

Voetbal
Dit spel is te spelen met 2 of meer spelers of tams. Een speler probeert eerst de bal te veroveren door de bull te gooien. Wanneer iemand de bal in het bezit heeft kan deze beginnen met scoren van een doelpunt door een dubbel te gooien, net zolang totdat de tegenstander de bal heeft. Dan zul je opnieuw de bull moeten gooien voordat je weer mag beginnen met scoren. De speler of het team dat als eerste 10 doelpunten heeft gescoord, heeft gewonnen.

 

Scram
Bij dit spel dat gespeeld wordt met 2 spelers of teams is een speler of team eerst de "stopper" en de tegenstander eerst de "scoorder". De bedoeling van de scoorder is om zoveel mogelijk punten te scoren, de stopper probeert dit te stoppen. Men gebruikt een scorebord met de getallen 20 t/m 10 (of 20 t/m 15). De stopper mag beginnen met 3 darts, deze probeert de getallen op het scorebord te blokkeren. Achter elk getal dat gegooid wordt door de stopper zet hij een X. De scoorder probeert na de beurt van de stopper zoveel mogelijk punten te scoren op de getallen die nog niet geblokkeerd zijn (incl dubbels en trippels). Wanneer alle getallen geblokkeerd zijn, worden de punten van de scoorder bij elkaar opgeteld en worden de rollen omgewisseld. Degene die op het einde de meeste punten heeft weten te scoren heeft gewonnen.

Specificaties: Longfield boekje spelregels Darts


Extra informatie

EAN: 8716096000474
Merk: Longfield Games
Afmetingen in cm. (LxBxH): Nee
Adviesleeftijd : Vanaf 8 jaar
Materiaal: Karton
Kleur: Wit, Zwart
Verwachte Levertijd: 2-3 werkdagen
Veiligheid: CE keurmerk
Gewicht: 5
Diameter in cm.: Nee

Veilig betalen met:

betalen

Wij verzenden met:

betalen

Wij zijn aangesloten bij:

onze vermelding op www.keurmerk.info betalen

Like ons op Facebook:

We houden u graag op de hoogte via onze Facebook pagina.